Ormens återkomst

04Sep07

Jag har i dag släppt en ny version av mitt snake-spel. Spelet är nu uppe i version 0.1.5 och har nu stöd för två spelare vid samma dator. Jag vet att jag tidigare sa att jag inte skulle jobba vidare på spelet, men i bland slinter fingrarna lite för mycket på tangentbordet och det bara råkar bli några nya rader kod.

snake_015.png

Vad är då nytt i 0.1.5?

  • Tvåspelare-läge
    • Spelare 1 styr med piltagent höger/vänster.
    • Spelare 2 styr med ‘A’ och’S’.
    • Om en spelare tar sista noden i motspelarens mask får spelaren 5 bonus noder.
  • Kan spara EN skärmdump med hjälp av ‘F12′.
  • Visar “dagens” bästa poäng.
  • En mindre ändring i grafiken…

Roadmap för 0.1.6

Ha någon sådan finns inte. Med lite tur kanske en version 0.1.6 dyker upp någon dag, kanske redan i morgon eller kanske om 6 månader vem vet.

Downloads

Kolla på Download sektionen.

//Fredrik

One Response to “Ormens återkomst”


  1. 1 Ormen kryper fortfarande… « Perras blogg om sånt som inte passar ihop

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

