Burlövs by

18May08

I eftermiddags tog jag cyklen och cyklade en runda för att ta lite bilder. Det primära var att få någon ny bild på Kronetorpsmölla (se N&S), där efter hade jag egentligen ingen plan. Det blåste ganska mycket och var lite kyligt i luften så någon längre tur hade jag inte lust med. Det fick bli Burlövs gamla kyrka och gamla prästgården, två objekt som jag av någon anledning inte har plåtat tidigare.

Prästgården och kyrkan, bilden är tagen från prästgårdens trädgård.

Allt är snett och vingt, men prästgården är byggd 1773.

Samma dörr som ovanstående bild.

Jag har några fler bilder som jag kommer att lägga i mitt galleri någongång under den kommande veckan.

//Fredri

2 Responses to “Burlövs by”


  1. 1 Hösten forsätter « North and South Photoblog
  2. 2 Höstbilden är underbar. « Fredriks blogg om allt möjligt (och lite till)

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

