MOSIGs biblioteksdag

09Nov08

I går var det dags att än en gång göra reklam för FLOSS (Free Libre Open Source Software) och för det kommande Malmö Hackaton 2008. Denna gången började det lite segt på biblioteket, de mest intresserade kom den sista timmen. Vi delade ut ett gäng OpenDisc skivor och flyers med reklam för Hackatonet.
setting_up
Vi fick låna en projektor av biblioteket, och på den stora vita duken demonstrerade jag både Gimp och OpenOffice Writer. Writer är kanske inte det mest spännande programmet att visa upp, men det är troligen den mest önskade fria applikationen på OpenDisc. Jag råkade ut för en underlig bugg, som jag inte lyckades lokalisera eller återskapa, men av någon anledning så växlades “caps lock” på datorn. Lyckligtvis var det ingen som ville testa OpenOffice då.
action

På gimp-fronten visade jag hur man redigerar och förbättrar ett foto och jobbar med olika lager.
team
Allt som allt höll vi på i ca 4 timmar

//Fredrik

__________________________________________________

banner_hackaton2008

3 Responses to “MOSIGs biblioteksdag”

  1. 1 Jonathan L

    Tack för att alla bilder på mig är bakifrån! ;)

  2. Nästa gång ska jag be alla titta in i kameran, nu ser det ju ut som om någon faktiskt gör något ;)

    //Fredrik


  1. 1 MOSIGs biblioteksdag « MOSIG

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

