En bild på mitt ex

28Apr09
En bild på mitt ex.

En bild på mitt ex.

Förlåt att jag var lite ordvitsig för att locka besökare, jag menar X och inte ex ;)

//Fredrik

4 Responses to “En bild på mitt ex”

  1. 1 Barbro

    Dynamiska diagonaler du fått Fredrik. Intressant svart/vit bild.

  2. Tack Barbro, jag blev själv nöjd med bilden trots att den sänder ut vissa klassiska vibbar. Du vet “Staty-på-pelare-med-solen-bakom”, pricken över i:et är kondensstriman från flygplanet.

    //Fredrik

  3. 3 Barbro

    Jag eftersträvar Gunnar Smolinsky, som fotar i svart/vitt. Mycket stilrent och minimalistiskt. Han är en klassisk fotograf och en föregångare för min del. Det är bara bra att det finns förebilder. Som fotograf kan jag inte plåta som Smolinsky eftersom han hade sina preferenser och erfarenheter.

    Det gör ingenting att “den sänder ut vissa klassiska vibbar* för *trots allt* är det du som har fotograferat den. Kunde inte låta bli att reflektera över vad du sa.

    Kondensstrimman förhöjer bilden eftersom det blev ett X.

    Tycker du ska vara uppriktigt nöjd över foto-fångsten.

  4. Jag tänkte först kalla bilden “The X mark the spot” eller något liknande… men det fick bli “Mitt ex” ;)

    Jag tog en titt på Gunnar Smoliansys ( http://www.gunnarsmoliansky.se/ ) och jag förstår varför du har honom som förebild.

    //Fredrik


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

