Ekorren satt i eken skulle….

10May09

Hur jag än vänder och vrider på det blir det fel, alla vet ju att ekorrar sitter i granar och skalar kottar… Men denna lille gynnaren sitter i en ek och tuggar i sig knoppar.

alnarp-2009-05-10_009

Jag lyckades ta en hand full med bilder innan ekorren kom för nära ett fågelbo och blev bort jaga av en “pippigoja”, men det var nära att det inte blev några bilder alls på ekorren. Först när jag såg honom skutta runt på marken så satt mitt 28-70mm objektiv på kameran.

alnarp-2009-05-10_011Snabbt som bara den bytade jag till mitt 70-300mm och började spana efter ekorren uppe i trädet. Autofokusen ville inte riktigt vara med på noterna. Efter att ekorren hade blivit bortskrämd stod jag kvar en stund och hoppades…

//Fredrik

2 Responses to “Ekorren satt i eken skulle….”

  1. 1 Erik

    Snygga bilder på en kul liten rackare =)

  2. Jag hoppas på att få stifta närmare bekantskap med honom i snar framtid.

    //Fredrik


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

