22-prickig nyckelpiga

20Aug09

Gjorde ett kort besök i Alnarpsparken tidigt i morse, men hittade inget intressant att plåta. Jag började leka lite med bladmöster och liknande när denna 22-prickiga nyckelpigan kom springande, jag valde att inte gå nära nyckelpiga utan låta han en del av en större helhet.

IMG_2147

//Fredrik

2 Responses to “22-prickig nyckelpiga”

  1. 1 Barbro

    hej! svårt att se de 22 prickarna. Men som du uttrycker, helhet i bladet. Grönt och rött, snygga komplementfärger.

  2. Japp, inte ens på min högupplösta bild är det lätt att räka dom, jag hittar själv bara 20. Men det är tydligen okej, för vad jag har förstått måste den 22-prickiga inte ha just 22-prickar utan det är bara det mest vanligen förekommande antalet.

    //Fredrik


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

