Leker porträttfotograf.

28Feb10

Jag förstår att några sätter morgonkaffet i halsen när de läser att jag leker poträttfotograf, men så illa är det inte och jag måste erkänna att det var kul. Det hela började med att Rei bjöd hem mig, några andra fotografer och modeller till en fotosession i hans lägenhet. Det var fullt av folk och fotoutrustning överallt, och stämningen var på top.

Man måste ju passa på att impa på modellerna...

Man måste ju passa på att impa på modellerna...

Arbete med ljussättning.

Arbete med ljussättning.

Mellan plåtningarna kunde man njuta av en kopp kaffe.

Mellan plåtningarna kunde man njuta av en kopp kaffe.

Det fanns många chanser att experimentera med ljussättningar och att testa andra objektiv/blixtar än det man själv har. Ett stort tack till Rei, modellerna och de andra fotograferna samt Mats fru som stod för fikan.

EDIT: Rei har nu äntligen fått upp långt inlägg i sin blogg med bilder från alla deltagare.

//Fredrik

4 Responses to “Leker porträttfotograf.”

  1. 1 Martin

    Tjena Fredrik!

    Tack för i lördags, skoj att träffa nytt folk.

    kollar igenom din blogg under dagen, sett många härliga bilder :D gött

    • Tack själv. Fast det var dumt att testa din blixt, nu vill jag också ha en. Var kan man se dina bilder?

      //Fredrik

      • 3 Martin

        Jag har inte haft tid att lägga upp bilderna, kommer ge några till Rei, jag håller med dig dumt att testa andras grejor, blev sugen på nytt objektiv.

        Håller på att försöka fixa en ny hemsida, men det kommer när det kommer ;)

        Har förvisso börja fundera på en wordpressblogg :D ska ta en titt på en dag och försöka lära mig det.

  2. Worpress är riktigt enkelt att använda, själv lade jag ner min hemsida eftersom jag aldrig orkade uppdatera den med nya bilder. Dessutom får man 3GB utrymme hos wordpress.com helt gratis. 3Gb är ganska många lågupplösta jpg bilder.

    //Fre


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

