WordPress censurerar mig?

11May10

Jag vet inte om det är WordPress, Svenska staten eller Kina som censurerar min blogg (vet bara att det inte är google), men någon gör det. Jag lade upp en bild i gårdagens inlägg, jag kollade inlägget efter att jag hade publicerat det och allt var frid och fröjd. I dag fick jag ett “argt” mail där någon påstod att min ena bild inte syntes, jag startar upp Google Chrome och kollar, och bilden syns. Jag besvarar mailet snällt, med att allt fungerar, någon minut senare får jag ett nytt “argt” svar “Näe, det gör det inte”, jag startar upp Konqueror och Firefox för att kolla. Jävlar jag har fel det fungerar inte, men eftersom jag inte kan ha fel ber jag en tredje person kolla. Och jo jag har fel det fungerar inte (mer än med Chrome). Jag testar runt lite, kollar länkar mm men allt är rätt, men det fungerar inte med de andra läsarna. Tillslut öppnar jag bilden i Gimp och sparar om bilden med nytt namn, laddar upp bilden och lägger in den och det fungerar?!?

Fungerar?!?

Gullviva.

Gullviva.

Fungerar ej?!?

Gullviva.

Gullviva.

Vad lär vi oss då av detta förutom att jag och google är ofelbara?

//Fredrik

One Response to “WordPress censurerar mig?”

  1. Nu ser jag båda bilderna. :-) Och även samma bild i förra inlägget.


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

