En blöt kväll….

18Aug10

I dag såg jag fram emot en spännande speedway match mellan Gnistorna och Team Värmland, tyvärr var inte vädrets makter med oss i kväll. Lagom till matchen skulle börja, började det regna på en redan ganska blöt och geggig bana. Det var så halt att en förare åkte av banan under uppvärmningen. Tyvärr blev det en ganska låghaltig match med förare som tog det lugnt, och till allas stora besvikelse valde man att avbryta matchen efter 8 heat. En besviken publik blev glada över att slippa regnet. Okej matchen räknas och Malmö Gnistorna vann.

This slideshow requires JavaScript.

Dagens bildskörd speglar vädret, med andra ord så blev det mest trista bilder :(

//Fredrik

2 Responses to “En blöt kväll….”

  1. Jag tycker inte att dina bilder är trista. Det som “tynger ner” stämningen i bilderna är den kyliga blå toning du har gett dem.

    Fick du skarpare bilder med 100/2,8 makro eller blev det ingen skillnad mot de objektiv du brukar använda?

    Jag har äntligen hunnit ifatt med alla mina speedwaybilder så nu har jag inte fler på lager. Så nu skall jag angripa lite workshopsbilder och vår utflykt till Danmark den 2/8.

    Mvh
    Mats

  2. Oj en mycket bra kommentar, som öppnar upp för ett långt svar. I originalutförande är bilderna väldigt grådaskiga (inte så konstigt med tanke på vädret). Att skruva färgerna så hårt är egentligen inte min grej, men bilderna blev för “tunga” i svart&vitt.

    Angående objektivet, så gjorde det sitt jobb bra. Förutsättningarna var ju inte speciellt bra. Jag jobbade med slutartider mellan 1/80 och 1/125, 100mm är en lagom brännvidd när man står på innerplanen. Kanske dags att skriva en jämförande test, även om macroobjektiv inte är det bästa för sport.

    //Fredrik


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

