Första höststormen.

24Aug10

En rejäl höststorm drar fram genom landet, och vad passar då bättre än att bege sig till havet med kameran? Är det dessutom klart väder så man får en fin solnedgång är det ett måste.

Solnedgången.

Solnedgången.

Det är väldigt svårt att fotografera när det blåser ca 17m/s och vinden sliter i en och i kameran. Att använda stativ var inte att tänka på, det blev på tok för mycket vibrationer i stativet. Som vanligt använde jag mig av ett avtonatgråfilter för att dämpa himlen.

Piren i storm.

Piren i storm.

Eftersom det är fullmåne ute var jag bara tvungen att ta en bild på Lomma småbåtshamn i månljuset. Bilden är tillägnad “varulven” som jag inte hört något i från på länge, även om jag tyckte mig höra ett ylande i från alnarpsparken på vägen hem.

Måne över Lomma.

Måne över Lomma.

//Fredrik

7 Responses to “Första höststormen.”

  1. 1 Janne

    Auuuuuuu…!!!
    Varulvar kan inte simma !!!!
    Alnarpsskogen är helt ok!!

    Fantastiska bilder med ND Grad filter

    Skickar bild från en blåsig Arlövs hed..

    J

  2. Snygga pirbilder i skymning!

    • Japp, det är kul när det blåser… men man borde kanske fylla benen på stativet med cement så man kan hålla på längre på kvällen.

      //Fredrik

  3. Jättesnygga bilder! Har du mixtrat med dom i nåt BB-program? Om inte så är jag oerhört impad! Snygga färger, dramatiska, ja, jag gillade dom!!

    Nä, nu får jag nog “geå o lajja maj” (gå och lägga mig). Får titta mer o inspireras av foton imorgon (eller om några timmar.)/

    /Caroline

    • Inget efterarbete med bilderna, bara använt ett avtonatgråfilter direkt på kameran. Konstigt nog så blir bilderna bättre ju mindre man pillar med dom i datorn och ju mer man tänker efter före.


  1. 1 Höststorm? « Fredriks blogg om allt möjligt (och lite till)

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

