Workshop i sportfoto del 2.

06Sep10

Då jag var taskiga mot er igår och visade två dåliga skateboardbilder som inte ens var skatebilder får jag vara lite mer seriös i dag och faktiskt bjuda på lite brädåkare. Vi började med att försöka få till bilder i  stapelbäddsparken, men tempo där var lamt. Själv fick jag inga bra bilder på skateboardåkare där, efter en stund drog hela gänget bort till skateboardparken vid sibbarp (själv visste jag inte att det fanns en sådan). Sibbarp erbjöd lite mer action och ungdomarna som åkte där var inte lika blyga som de på Stapelbädden. Efter att ha spanat runt lite hittade jag en åkare som var mycket duktig. Vi började småprata och ta några bilder.

Vilka nya erfarenheter har jag då fått med mig?

  • Prata med skatearna, de bits inte och bilderna blir bättre om man kan koordinera åkare, kamera och ljus.
  • Upplättningsblixt är bra soliga dagar, den inbyggda blixten fungerar bra till detta men brister i att snabbaste synkhastigheten är 1/250s. Riktigt soliga dagar är detta för långsamt.
  • Vidvikelzoom (10-20mm) är ganska praktisk, men svår att jobba med.

Gårdagens blogg: Workshop i sportfoto del 1

Vill ni se de andra deltagarnas bilder, spana då in flickr gruppen “Workshop and photography“.

//Fredrik

One Response to “Workshop i sportfoto del 2.”

  1. Snygga bilder du fick till. Bra jobbat!


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

