Arlöv by night.

19Sep10

Min kamera har fått dåligt med motion de senaste dagarna, så jag beslutade mig för att ta en runda i ett mörkt och regnblött Arlöv. Men klockan 21 på kvällen ger varierande bilder. I kväll blev det bara bilder längst Lommavägen.

Biblioteket.

Biblioteket.

Jag är lite besviken på biblioteksbilden, jag hade hoppats på lite mer tända fönsterrutor i huset. Nu blev bilden för mörk upptill.

Estetiska regndroppar?

Estetiska regndroppar?

Monomentet.

Monomentet.

Just när jag stod och fotograferade Arlövs vackraste minnesmärke, börjar det regna och blåsa så linsen blir blöt. Är det estetiskt med regndroppar på linsen.

60 sekunder bilfritt i Arlöv - glöm det...

60 sekunder bilfritt i Arlöv - glöm det...

De flesta bilderna är tagna på iso 100 f11 och ca 60 sekunder, vitbalansen är ställd efter himmelen för att slippa det gulröda färgsticket från gatubelysningen. Ni kan läsa mer om mina tankar kring vitbalans och nattfoto i stadsmiljö i tidigare blogg inlägg (Vitbalans och snö). Det är samma problem med vitbalansen en regnig söndagsnatt.

//Fredrik

2 Responses to “Arlöv by night.”

  1. 1 Fredrik Persson

    Visst är Arlöv vacker?

    //Fredrik


  1. 1 Arlöv – Cityscape « Fredriks blogg om allt möjligt (och lite till)

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

