Tussilago mm

09Jan11

Nu återstår bara ca 11.000 bilder att gå igenom i mitt arkiv, jag försöker mig på att förse alla mina bilder med nyckelord så man lättare hittar bilderna. Tyvärr är det en hel del jobb med det så jag räknar inte med att bli klar i år, tanken är även att jag ska försöka sortera bort en del skräp som bara ligger på hårddisken. Vad ska sparas vad ska slängas? Jag har ganska bra ordning på bilderna på hårddisken och jag har bra koll på mina bilder, men att snabbt kunna leta upp bilderna och sortera ut rätt bilder är aldrig fel.

Tex så har jag fram till nu märkt upp ca 120 bilder på tussilago, det är kanske hälften av mina bilder på tussilago.

Tussilago

Tussilago

Tussilago

Tussilago

Tussilago

Tussilago

Tussilago

Tussilago

Det är en del av mina tussilagobilder, dvs de som är indexerade just nu. Jag fick ett ryck och googlade på tussilago, och gissa vad det första jag fick upp var en av mina bilder som är publicerad på North & South Photoblog. Bilden heter “Vårtecken“, problemet är att bilden finns på någon annans sida utan mitt tillstånd och utan att mitt namn anges (se här).

//Fredrik

3 Responses to “Tussilago mm”

  1. Begär att personen tar bort bilden från sin blogg.


  1. 1 Tussilago « Fredriks blogg om allt möjligt (och lite till)

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

