Regementes dag 1945 (eller nått)

30Aug11

Som jag skrev senast så var årets upplaga av Regementets dag på P7 lite av en historisk tillbakablick. I mitt förra inlägg delade jag med mig av lite hästbilder samt en bonusbild på Konungen. Hoppas han inte snor min bild för att ha den på sin facebooksida eller sin blogg, håller Kungen på med sånt? I dag kommer några spännande bilder med materiell från 1940 och 1950 talen.

Stridsvagn m/42

Stridsvagn m/42

Stridsvagn m/42

Stridsvagn m/42

Terrängbil m/42 KP.

Terrängbil m/42 KP.

Terrängbil m/42 KP.

Terrängbil m/42 KP.

Opel inköpt 1942 från Tyskland.

Opel inköpt 1942 från Tyskland.

Det var allt för i kväll, vil ni se mer bilder från samma tidsepok rekommenderar jag.

Plats okänd.

En Svensk tiger.

Uniform m/39.

//Fredrik

2 Responses to “Regementes dag 1945 (eller nått)”


  1. 1 Regementes dag 1967 (eller nått) « Fredriks blogg om allt möjligt (och lite till)
  2. 2 Corey Park

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

