Blir han klok?

20Sep11

Jag fick ett ryck och anmälde mig till en fotokurs för att hitta lite ny inspiration till mitt fotograferande genom att träffa andra fotografer och diskutera bilder. Den övergripande kursuppgiften under de kommande veckorna är att producera en bildserie som berättar något om oss själv. Bildserien kommer sedan att redovisas in för gruppen och diskuteras. Hur beskriver man mig i bilder? En halvdrucken kaffekopp och ett tangentbord?

Dagens 10 minuters övning bestod av att alla kursdeltagare först fick skriva ner ett ord, det första ordet man kom på. Sedan samlades lapparna in, blandades och delades ut igen. Nu skulle vi på ca 10 minuter ta en bild på det som stod på lappen. På min lapp stod det “Vilgot”, hur gestaltar man ett namn eller en person som man aldrig mött?

Vilgot.

Vilgot.

Nu förstår jag varför man ska ha cykelhjälm…

//Fredrik

One Response to “Blir han klok?”

  1. 1 Janne

    Du kunde få bättre kurs hos mig – gratis! ..hahaha

    Din kompis


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

