Bröllopsfotograf?

02Oct11
Grattis till brudparet.

Grattis till brudparet.

Jag vet inte hur det gick till när min syster lurade mig till att ställa upp som fotgraf på deras bröllop, men jag tog uppdraget som visade sig handla om 16 timmars fotograferande. Det vill säga, jag skulle följa brudparet hela dagen (nästan). Äventyret började klockan 09:00 med 4 timmars sminkande av bruden och tärnan, sminkningen skulle vara klar klockan 13:00 men drog över på tiden med 30-40 minuter så den timmen jag hade på mig att ta bilder på brudparet inne i centrala Ängelholm reducerades till ca 20 minuter. Klockan 14:00 var vi tvungna att avbryta fotograferandet och åka hem till brudparet för att fotografera brudparet tillsammans med deras barn, tyvärr fick jag bara 10 minuter till det projektet innan det var dags att fara till kyrkan. I kyrkan hade jag hoppats på att i lugn och ro ta några detaljbilder, men givetvis blev det inte så. Klockan 15:00 började vigseln och jag fick lite bilder på brudparet och lite bilder på släkt och vänner. Efter kyrkan blev det mingelbilder, både utanför kyrkan och senare vid festlokalen. Jag är ingen mingelfotograf (vad nu en sådan gör). Tillslut blev det middag och jag fick möjlighet att sitta ner för första gången på flera timmar, fördelen med att vara både gäst och fotgraf är att man får lov att resa sig från bordet lite då och då och springa ett varv med kameran. Tillslut kunde jag lägga undan kameran en stund och vara social lite.

//Fredrik

One Response to “Bröllopsfotograf?”

  1. 1 Janne

    Du är ända fotograf som klagar!Fick du tillräckligt med mat, hahaha… Vacker bild !

    MVH
    Janne


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

