Arlöv – Cityscape

17Oct11

Uppgiften till morgondagens träff på fotokursen handlar om landskapfotografering. Med andra ord så är det ett bra tillfälle att söka “Cityscape”, dvs landskap i staden. Personligen tycker jag det är en viss magisk känsla i kombinera stadens ljus och natt i bilderna. Vanliga trista bostadsområden kan bli mer intressanta bilder, mörkret bidrar även till att man tvingas använda stativ vilket i sin tur leder till att man tänker igenom bilderna bättre.

Arlöv 1.

Arlöv 1.

Arlöv 2.

Arlöv 2.

Netto.

Netto.

Bilderna Arlöv 1 & Arlöv 2 består av 3-5 olika bilder som är stackade med mitt egna fina startrail program, för att få till lite fler ljusspår efter bilarna, Netto-bilden är endast beskuren.

Vill ni se lite fler nattbilder kan jag rekommendera:

//Fredrik

3 Responses to “Arlöv – Cityscape”

  1. 1 Janne

    Fantastiska bilder, kompis!! Så fort jag är i Alnarp du ändrar destination a!? hahaha.. Nu måste jag till Netto..

  2. Bra nu när jag vet att du är vid Netto så ska jag genast bort till Alnarp.

    //Fredrik


  1. 1 Malmö by night « Fredriks blogg om allt möjligt (och lite till)

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

