Stjärnspår

02Nov11

Jag skrev tidigare om nattens experiment, nu är resultatet färdigt, dvs alla bilderna är fixade och stackade med startrail. Bilden består av 109 bilder tagna med 30s f4 iso 640 så den totala exponeringstiden blir 54 minuter. Anledningen till att jag valde iso 640 var att jag ville ha med de lite ljussvagare stjärnorna i bilden, bruset i bilderna blev inte så stort problem som jag förväntade mig. Tyvärr fick jag imma på linsen pga den höga luftfuktigheten i går kväll vilket syns på bilden om man tittar noga. Nästa gång jag försöker så ska jag göra det en kväll när luften är torrare. Tyvärr innebär det även att det är kallare ute, vilket batterierna får lida för.

Stjärnspår (f4 3240s iso 640)

Stjärnspår (f4 3240s iso 640)

//Fredrik

2 Responses to “Stjärnspår”

  1. Riktigt coolt och vackert! Bra komposition!


  1. 1 Startrail « North and South Photoblog

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

