Äntligen.

30Apr12
Columbus Pinta.

Columbus Pinta.

Äntligen var det dags att hämta min nya Columbus Pinta på Cykel City i Lund, i skrivande stund har jag bara testa cykeln de 12km från centra Lund till Arlöv. Äventyret började med en riktig bikefit i butiken med cykeln på trainer och personal som mätte, observerade hur jag rörde mig på cykeln och gjorde justeringar och anpassningar så cykeln passar mig till 110%. Första biten kändes lite ovant då detta är min första riktiga racer, jag har inte ägt en cykel med bockstyre sen tidigt 90-tal så jag är mer van vid rakt styre med barends. Med andra ord, det kändes lite vingligt de första 100-talet meter. Även växelsystemet och bromsarna är lite ovana, men även det vänjer man sig vid snabbt. Hur cykeln är att köra på är lite tidigt att säga men det kändes som om det tog 10 minuter att cykla från Lund till Arlöv. Ni får en körrapport efter 100 km.

//Fredrik

One Response to “Äntligen.”

  1. Det var en fräsig cykel. Om det uppstår någon tromb i byn så vet jag vem som är orsaken. :-)

    PS. Du får gärna glömma denna cykel i mitt cykelförråd. ;-)


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

