Grattis till mig

13Oct06

Eftersom jag är en nyfiken typ så kunde jag inte undvika att skaffa ett gratis konto hos WordPress i stället för att slösa en massa pengar på server, domännamn och sedan lägga ner en massa tid på att installera Drupal. Jag tänker testköra WP här året ut, sedan får se. Ett webhotell med Drupal installerat ger mig betydligt större frihet än vad WordPress gör, men kostar också lite mer att hålla sig med.

Mitt intryck av WP så här långt är att det är hyfsat bra. Det är så simpelt att en obegåvad 2-åring fixar att använda det… Så även jag ska väl fixa det. Nackdelen är att det inte är Drupal och alla dess underbara moduler, WP ÄR en blogg inget annat. Drupal är ett fullvärdigt CMS. Jag ska även testa att installera WP på http://localhost/ i kväll och leka lite med det lokalt.

En annan skilnad mellan Drupal och WP är att WP har ett betydligt mer avancerat admin gränsnitt och en WYSIWG-editor. Det finns WYSIWYG-editor till Drupal också som modul, personligen så föredrar jag dock att skriva med en simpel texteditor och hantera layout med html taggar.

—————————-

Fredrik Persson



No Responses Yet to “Grattis till mig”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

