JAG ÄR KLANTIG

23Dec06

Att jag är en klantig klydderöv är ingen nyhet för er som känner mig. Jag bestämde mig för att uppgradera scouternas hemsidan från Drupal 4.6.x till 5.0-RC1, men det tycks vara omöjligt jag får bara någon varning “Illegal mix of collations (utf8_general_ci,COERCIBLE) and (latin1_swedish_ci,IMPLICIT)” som gör att inget fungerar och nu börjar jag bli trött på detta eviga strulande. Eftersom hemsidan är totalt nere så måste jag fixa det ASAP. Det är tur att jag har en lokal kopia av databasen, tyvär så kan jag inte föra över den till servern då databasfilen är på 150MB och servern tillåter bara 2MB i upload. Att lösa detta problemet kan komma att kräva MÅNGA lite Zoegas. Jag tror dock att jag är en lösning på spåret, se mer i MySQL online dockumentation.

God jul på er alla nu måste jag sova innan jag fortsätter.

//Fredrik Persson



No Responses Yet to “JAG ÄR KLANTIG”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

