God jul

24Dec06

Medan de andra sitter och ugglar framför Kalle och hans vänner så passar jag på att jul-blogga, eller slöbloggar bara för att få tiden att gå. Efter Kalle ska vi åka till moster Eva och äta jul mat, ha trevligt och ta några öl. Okej det hade varit mer givande att sitta hemma och försöka få ordning på scouternas hemsida, jag får sikta in mig på att få upp den till den första januari nästa år. I dag har jag inte gjort något som har med datorer att göra mer än denna bloggen och hemtat hem några hjälpfiler och LFS (senare projekt). Min plan är att installera LFS i vmware player för att lära mig mer om Linux (håll ögonen öppna här på bloggen för mer info om hur det går).

Det har börjat pratas om att starta en “MöLUG” som ska vara en helt fristående LUG i Malmö/Lund/Skåne regionen. I Dag finns bara SSLUG (Skåne/Själland Linux User Group) som tycks bestå av en massa Danskar men inga aktiva Skåningar. Vi får se hur det går med det projektet, vi har ju iofs varit aktiva i snart ett år med träffar och ett “hack-a-ton” så potential finns.

PS: Nu näe jag försöker kopiera en fil från hårddisken till min USB-sticka inser jag varför jag ville bytat bort OpenSuSE 10.0 mot senare version…..

God Jul på er alla, scouter, pingvin anhängare och GNUer.

//Fredrik Persson



No Responses Yet to “God jul”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

