Avsaknad.

10Jan07

Nu var det länge sedan jag skrev om något som har med friluftsliv eller scouting att göra. Orsakerna till detta är flera.

  • Jag är förnärvarande inte specielt aktiv scout (då är det svårt att blogga om det)
  • Det har varit riktigt då ligt med friluftsliv det senaste året (var jag ute 2006 överhuvudtaget?)

Det första problemet är på väg att lösas, då kåren avser att panik starta en bäveravdelning nu under våren och jag ska vara ansvarig för projektet. Kort innebär det att inbjudningar till alla elever i åk1 måste ut i början av nästa vecka och att vi måste få till ett föräldrar möte under vecka 4. Vi har i dag inget ledarteam till bäveravdelningen, ingen mötesdag, inget materiell eller budget (troligen förväntas vi att göra ett program som inte kostar något).

Angående friluftslivet, så funderade jag i dag när jag var ute och gick i pissregnet. Japp trots det dåliga vädret i dag var jag tvungen att ut och gå i Alnarp någon timme. Jag måste försöka utmana mig själv att åka i väg. För länge sedan gjorde jag denna “reklambilden” med GIMP.

roddan_400.jpg

Jag får klura på vad som ska vara friluftsprojekt i januari, primitivmat?

//Fredrik Persson



No Responses Yet to “Avsaknad.”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

