Bloggstartegi?

14Jan07

Om man bloggar för att nå ut till den stora massan, behövs nog en bra bloggstrategi. Jag är ingen toppbloggare så vad vet jag. Vad som där emot kan vara intressant för alla som bloggar är att hålla koll på vad besökarna läser och inte läser. Själv tillhör jag de som har ett brett bloggområde, jag täcker allt från programmering, Open Source, scouting, foto och pedagogik. Den mest lästa bloggposten de senaste 30 dagarna är “Dagens poäng” som handlar om Drupal och one.com posten har läst av totalt 52 besökare var av 17 besökare de 30 senaste dagarna. Andra heta bloggämnen de 30 senaste dagarna är “Morphning med Gimp-GAP“,  “Betattest av Drupal 5.0“, “AI-programmering del 1“. Där emot så är det dåligt intresse för “Hello lua-world“, vad lär jag mig då av detta? Om jag inte vill att folk ska läsa det jag skriver så ska jag blogga om LUA, efter som det inte är ett hett ämne, för att locka läsare ska jag skriva mer om Drupal.

Jag avslutar dagens blogg med två fina bilder.

1 – Diagram över mina besökare de senaste 30 dagarna.

last_30_days.png

2 – Diagram över dagenspoäng.

dagenspoang.png

Båda diagramen kommer från WordPress statestiken.

//Fredrik Persson



No Responses Yet to “Bloggstartegi?”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

