Vintern har kommit

24Jan07

Äntligen har vintern och snön kommit till vårt vackra Skåneland. Vi förtjänar lite snö, solsken och kalla vinterdagar efter en lång grå trist höst. Jag har spenderat dagen i Alnarp och Lomma med kameran, tyvärr är jag väldigt besviken över mina vinter bilder. Många bilder är för mörka, jag hoppas jag får chans att ta fler bilder i morgon med anda inställningar.

winter_tree.jpg

Jag provade att redigera bilden lite i The Gimp men blev inte alls nöjd. Nu har jag inte tid att sitta och hålla på med sådana här saker just (Linux möte i kväll). Jag funderar på att åka i väg och fotografera ett par dagar men det ser ut som om vintern skulle ta slut till helgen. Efter som det var så fint väder förlängde jag min fotorunda med 5-6 km och fortsatte att plåta längst med stranden i Lomma. Minigolfbanan vid Blå Café låg som förväntat helt öde, nästan lite spöklikt.
mini_loop.jpg

Ha det gott i vinterkylan och ta vara på de få dagar vi får.

//Fredrik Persson



No Responses Yet to “Vintern har kommit”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

