Nytt jobb på G?

15Feb07

I går var jag på min andra anställningintervju på två veckor, denna gången gick det bättre. Förra stället jag var på var S.Sandby Montessori fsk, de tyckets inte ha någon vision eller ide om vad för typ de ville ha och tjejen som skulle intervjua mig där visste inte vad hon skulle fråga. Igår var jag på Dalby Montessori fsk, de sökte någon med stort intresse för natur och miljö, gärna manlig sökande. Intervjuen handlade mycket om just natur och friluftsliv, vad jag skulle kunna tänka mig göra med barnen. Det verkade vara ett kul ställe att jobba på.

Resten av dagen spenderade jag med att plåta inne i Malmö, eftersom det var grå mulet väder var det perfekt för att plåta detaljer, Malmö är fullt av detaljer och fina utsmyckningar på husen om man bara vill hålla på med sådant. Själv gick jag bara över området mellan Caroli City och Gamla Väster sedan ner mot hamnen, och det som en gång i tiden var Kockums. Jag får ta mer en annan dag, Malmö försvinner troligen inte i det närmaste.

Något annat som slog mig när jag tittade runt i Malmö, var hur svårt det är att hitta en bra kameraväska till min Canon S3. Alla butiker har stort utbud av väskor för mindre kamror och för systemkamror, men inget för lite fetare “kompaktkamror”. Ställer man dessutom lite krav på väskan blir det än svårare, det bästa jag hittade var någon “design” sak som inte skyddade kameran på det sätt som jag vill. Jag får fortsätta mitt sökande.

mo_ring_hamn.jpg

Nu ska jag återgå till att flytta gamla blogginlägg mellan WordPress och Drupal.

//Fredrik



No Responses Yet to “Nytt jobb på G?”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

