Grillad korv?

09Jun07

Om man inte gillar grillad korv ska man sluta läsa, själv har jag fått nog av grillad korv nu.


Bild från scouternas korvgrillning

Denna veckan har jag grillat korv tre gånger. Först i måndags med scouterna, jag och en ledarekolega diskuterade via sms (korkat) om vad som var bäst, ved eller grillkol. Vi kom fram till att ved är mest scouting (även om det är gamla plank).Nästa korvgrillning var i torsdags på jobbet då vi hade förskolans årliga sommarfest. Jag skulle grilla korv till ca 100 gamar (jag menar inte de välupfostrade barnen utan deras hungriga föräldrar). Jag och föreståndaren var överrens om att grillkol inte var något alternativ utan vi frågade de snälla föräldrarna om någon kunde tänka sig skänka oss lite ved. Vilket vi också fick. Klockan 15:30 började jag hugga upp veden och elda för att vi skulle ha perfekt glöd till 17:00 när föräldrar och barn kom. Förutom korvgrillning bjöd vi (läs barnen) på en trevlig cirkusförestälning, med en massa clowner.

Efter sommarfeten fick vi en massa korv och korvbröd över (och lite ved). Stackars jag åkte på att grilla korv till fredagens mellanmål (jiiipii!!!). Har man grillat ca 400 korvar så anser jag att man har gjort sig förtjänt av att slippa grillad korv de närmaste månaderna (eller åren).

//Fredrik



No Responses Yet to “Grillad korv?”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

