Eftersläntare

16Jun07

I Onsdags slog vi vårens rekord i antalet besökare på ett MöLUG-möte, hela 8 pers från hela Skåne dök upp. Tyvärr uppmuntrade inte vädret till utomhus aktiviteter denna gången så det blev an massa snack om GNU/Linux, programmering i alla möjliga språk och lite “övrigt snack”.

Kristian var på mig om att jag skulle jobba vidare på min halvtaskiga (läs heltaskiga) snake-klon, även om jag själv tycker att projektet är “färdigt” (se blogg 070409). Jag vet inte varför världen behöver än en kloning av det klassiska snake.

Några förslag på nya features är:

  • Tvåspelareläge, där båda spelarna sitter vid samma dator och tävlar mot varandra.
  • Multiplayer via nätverk. (2 eller fler?)
  • AI-kontrollerad orm som gör livet surt för spelaren.
  • Något mer än “äpplen” att äta.
    • Gift
    • Något som ger bonusnoder.
    • Äta motståndare ormens svans.

Egentligen hade jag inte tänkt mig jobba vidare på spelet, men jag satte mig i torsdags när jag kom hem från jobbet och började lägga till koden för “tvåspelare läget”. Eftersom koden just nu är full av fulhack (mer än vanligt) dröjer det några dagar innan koden kommer upp här. Men en lite skärmdump kan jag bjuda på😉

 Man får hålla tillgodo med version 0.1.4 så länge

//Fredrik



No Responses Yet to “Eftersläntare”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

