Allegro

19Jul07

I går var det dags för än en pizza-träff med MöLUG trotts att det är sommar dök 6 personer upp för att diskutera Linux, programmering, open source eller bara umgås och fylla buken med lite pizza.

Nu har jag fått loss tummarna och börjat skriva en wiki artikel om Allegro på wikibumba. Jag vet inte riktigt vad det är som driver mig att sitta och skriva en dokumentation om Allegro. Man lär sig mycket av att skriva om en sak, när det gäller programmering så lär man sig en massa teoretiska saker som man inte lär sig av att skriva kod. När man sitter och programmerar, kollar man dokumentationen och skriver av koden. Funkar det så är det bra, annars får man dyka lite djupare i ämnet och göra ett nytt försök. När man dokumenterar måste man börja med att förstå och sedan skapa dokumentation och exempelkod. Jag hoppas att min artikel är “färdig” i slutet av augusti, så att jag kan börja skriva lite om spelprogrammering i C/C++.

Jag är en sådandär människa som alltid sitter och skriver en massa minnesanteckningar och små kodsnuttar i små textfiler på datorn, sedan glömmer jag bort var de ligger. Jag fick den briljanta idéen att installera mediawiki på min dator. Nu kommer det svåra, att skriva allt där i stället för små textfiler. Men förhoppningsvis ska jag lära mig.

Ett annat kul projekt som jag har pillat med de senaste dagarna är att skapa en modul till Slax som innehåller en färdiginstallerad version av drupal. Jag har några små problem kvar att lösa, tex mysql databasen.

//Fredrik



No Responses Yet to “Allegro”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

