Bladsoppa? – I bland undrar man.

02Sep07

Nu har jag “äntligen” slutat att jobba på Bokskogen. Inte för att jag ville sluta eller så, men det är alltid trist att gå och vänta på sista dagen på ett jobb. Det har varit ett par intressanta månader med mycket aktiviteter ute i skog och mark. Jag avslutade min anställning med stil och tog ut några 4-5 åringar i skogen och lät dem använda stormkök. De fick koka “bladsoppa” för att citera en av ungarna när hon berättade för sin pappa om vad vi hade gjort. För er som inte är inne på det här med “bladsoppor” så kan jag berätta att det var te på ljung. De fick även göra lite blåbärssoppa (av pulver).

Eftersom jag slutade fick jag lämna något litet efter mig, något som på något sätt symboliserar vad vi har gjort under den tiden jag har jobbat där. Barnen (och personalen) fick en fin tavla av en backsippa att sätta upp någonstans (se bild nedan).
backsippa_2_web.jpg
På måndag börjar jag på mitt nya jobb på Montessori förskolan i Södra Sandby, så stanna kvar och läs om mina äventyr där…

//Fredrik



No Responses Yet to “Bladsoppa? – I bland undrar man.”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

