Ormen kryper fortfarande…

23Sep07

Det börjar bra med att jag måste dementera vad jag skrev i min blogg Ormens återkomst (070904), jag har påbörjat version 0.1.6 av min version av det klassiska snake. Nytt i kommande version blir spelnivåer samt några nya buggar… eh buggfixar menar jag😉

 

Skärmdump på Level 1

Lite pinsam kod:

 
 enum directions{ N_EAST= -3, N_SOUTH, N_WEST, NORTH, EAST, SOUTH, WEST};

Jag hittade ovanstående kod i mitt program, hur logisk är den och vad menar jag med “N_SOUTH” och varför har jag inga “S_EAST” och “S_WEST”? Får jag något diplom för denna koden?

//Fredrik



No Responses Yet to “Ormen kryper fortfarande…”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

