Nu är det officiellt

15Nov07

Efter mycket om och men har jag nu tacka ja till att jobba på Bambina Montessoriförskola nästa år. För att göra en lång historia kort. Under hösten har jag jobbat på två olika Montessoriförskolor, en i centrala Lund och på Paradiset (namnet är förtjänat) i S. Sandby. Jag blev sedan erbjuden en tjänst på Bambina i Malmö och fick samtidigt ett erbjudande från förskolan i centrala Lund de erbjöd mig något högre lön och tjatade på att jag skulle ta jobbet. Efter att ha övervägt mitt beslut noga valde jag att tacka nej till Bambina och ta jobbet i Lund (tro mig, det var inget lätt val). Men när jag sedan skulle skriva på kontraktet med de i Lund, visar det sig att den virriga styrelsen redan har skrivit ett kontrakt med någon annan. Som kompensation erbjuder de mig en 50 %-ig tjänst medan jag söker nytt jobb (vilket hån).

Där står man efter att ha gått från två jobb-erbjudande till noll jobb. Utan att tveka tog jag kontakt med Bambina och kollade om tjänsten var tillsatt, vilket den inte var. Vilka lärdomar kan man då dra av det här?

Om du väljer mellan två jobb, välj det som verkar stabilast – inte det där det tjatar mest.

//Fredrik



No Responses Yet to “Nu är det officiellt”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

