MöLUG inför Hackaton 2007

22Nov07

Gårdagens MöLUG-möte (Malmö Linux User Group) hade ett par nya ansikten, men det var långt i från samma uppslutning som vi hade för 14 dagar sedan. Men vad gör det, vi var ändå 9 personer som pratade Linux och Malmö Hackaton. Gänget som har varit trogna onsdagsgäster på La Trattoria det senaste halvåret börjar bli ihågkomna nu, när jag och David gick sa ägaren “ses om 14 dagar”. Är detta ett bra eller dåligt tecken? Själv har jag fått nytt smeknamn av ägaren på La Trattoria, han kallar mig för “hof-mannen”. Jag kan inte begripa varför😉

Nästa gång jag ringer och beställer bord ska jag presentera mig som just “hof-mannen”.

I år kommer Malmö Hackaton faktiskt vara i Malmö då Glokala folkhögskolan i Malmö sponsrar oss med lokaler och bredband. Upplägget kommer att skilja sig lite mot förra året, på så sätt att vi i år inte har ett fast föreläsningsprogram. Istället ska vi sätta upp en anslagstavla där alla som vill kan boka in sin föreläsning och prata om sådant de själva tycker är viktigt och intressant. Det kan bli en skön och spännande mix. Vår ambition med hacket är att Linuxanvändare ska kunna träffas och utbyta erfarenheter i verkliga livet. En social mötespunkt med andra ord.

Det är en heldel små arbeten med att arrangera ett hack, det ska fixas lokaler, det ska fixas fram utrustning och marknadsföras. Alla som kan bidrar med något litet och oavsätt hur liten insattsen än är så är den mycket värd. Precis som förra året kommer jag att blogga “live” från hacket för att ger er den senaste informationen om vad som händer.

Se bloggar från 2006.

Dag 1

Dag 2

// Fredrik “hof-mannen” Persson



No Responses Yet to “MöLUG inför Hackaton 2007”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

