Hackaton fortsätter lite till

24Nov07

Efter som Kristian är vårt nya internationelaansikte utåt, bjöd jag in honom att skriva en blogg om hackaton 2007 och hans framträdande i dansk TV.

Vid det här laget har fler deltagare dykt upp, många vars ansikten vi aldrig tidigare sett. Kanske kommer de även göra oss sällskap på framtida MÖLUG/MOSIG-träffar?

På något vis hade dansk lokal-TV fått nys om hacket och givetvis hälsade vi dem välkomna. Av en händelse kom de att intervjua mig (Kristian). De bad mig berätta lite om hacket och därefter lite om Linux. Jag insåg snart hur “nördig” jag är ,  efter att ha förklarat Linux och fri programvaras uppkomst fick jag frågorna – “Vad är UNIX?” och “Vad är källkod?”. Efter bästa förmåga försökte jag rätta mitt misstag genom att i tur och ordning förklara begreppen på “vanlig svenska”. Det kändes nästan som att intervjun gick baklänges, då jag gav de mest elementära utläggningarna i slutet av intervjun😉 Som väl är kan video klippas och jag hoppas att de i slutänden lyckas redigera ihop intervjun så att den blir någorlunda begriplig för vanliga dödliga.

dscn2172resized.jpg

//Fredrik & Kristian



No Responses Yet to “Hackaton fortsätter lite till”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

