Tankar från hackaton

25Nov07

Jag vaknade 07:30 med sprängfyld blåsa, många (och då menar jag många ) koppar kaffe och någon liter vatten har tydligen den effekten på mig. Man ska inte klaga när man har fått sova 3-4 timmar under ett hack. Just nu ligger det folk överallt och sover, de ligger i sovsalarna, de ligger i datorsalen, de ligger på golv, bord eller medhavda sängar. Själv har jag en fet uppblåsbar madrass med mig, tro mig den är “helt djävla underbar” att ligga på.

Förutom att Köpenhams lokala tv-kanat ( tv-tv tror jag det var ) var här och interjuvade blandannat Kristian och MC så filmade några från Glokala folkhögskolan här. Glokala folkhögskolan passade på att göra interjuver med många av hackets deltagare (där i bland mig). Frågorna handlade om fri mjukvara, hackaton, MöLUG och vilka vi är. Reportaget som Glokala folkhögskolan spelade in kommer att visas på Malmö lokaltv. När reportagen görs tillgängliga lovar jag att jag ska återkomma med länkar (om de inte är för pinsamma för min del).

En sideffekt av hacket är att det har genererat en massa nya besök här på bloggen, stor del av besöken kommer från Linuxportalen detta har fått min blogg att rankas som 3:e snabbast växande wordpressbloggen.

fast_grow.png

Nu återstår bara någon timme av hacket.

//Fredrik



No Responses Yet to “Tankar från hackaton”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

