Allmänt tidsfördriv

14Dec07

Vad ska man göra om man har 20 minuters rast kvar och bara vill sitta i lungn och ro? Jag vet själv inte riktigt så jag spenderar tiden med att skriva en meningslös slöblogg om något. Den senaste tiden har jag skrivit mycket om Linux, hackaton 2007 och min nya dator. Vid sidan om allt med Linux och datorer har jag faktiskt lite fritid då jag jobbar.

Mitt stora jobbprojekt nu är att snickra en foderautomat till fåglar med barnen på montessoriförskolan där jag jobbar (tyvärr bara i 4 dagar till). Barnen har under ett par för och eftermiddagar (beroende på när tid och lust har infunnit sig) sågat ut alla delar.

I dag var det dags att börja limma och spika efter mycket om och men, då spricker ena brädbiten eftersom vi spikar väldigt nära kanten. Jag får försöka skaffa fram någon trekantslist till nästa vecka som vi kan använda till förstärkning. Hela poängen är att foderautomaten ska vara barnvänlig att tillverka samtidigt som barnen ska få (och kunna)  såga, spika och limma så mycket som möjligt själv. Jag ska bara sitta och titta på med en kopp kaffe i handen….

Drömma kan man väl få.

//Fredrik 



No Responses Yet to “Allmänt tidsfördriv”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

