Ölkväll på Bishop Arms

02Mar08

Mitt ute liv har blivit lidande de senaste månaderna av någon konstig anledning, men i går var det dags att åter uppta en gammal bekantskap med min gamla trogna dryckeskamrat. Vi möttes upp på Bisthops Arms i Malmö för att prova några nya intressanta öl och återse gamla favoriter. Jag ska inte tråka ut er med en massa nostalgi, ni får hålla tillgodo med tre öl tips. Det är upp till er om ni vill prova dem och om ni vill hålla med mig om hurvida de är bra eller dåliga öl.

Ocean Porter undvik
Jag borde ha lärt mig att undvika öl med namn som anspelar på vatten efter att en gång i tiden ha testat Åbro River (finns det ölet kvar på “bolaget”?), men nädå. Ocean Porter har en väldigt vattnig smak. Tänk dig en utspädd Guinnies, ingen höjdare alltså.

Bigfoot Aleundvik
Väldigt smakrikt, med en smak av allt. Jag trodde aldrig jag skulle säga att ett öl har förmycket smak speciellt inte om ett amerikanskt öl. Men detta ölet har för mycket smak, smaklökarna gör revolt då de inte klarar av att specificera alla smaker.

Sotholmens Stoutrekommenderas varmt
Mörk rostad smak, med andra ord en djävligt god stout. Mitt nästa projekt blir att kolla upp om denna stout finns på mitt “lokala” systembolag. Detta öl var kvällens klara höjdpunkt.

//Fredrik



No Responses Yet to “Ölkväll på Bishop Arms”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

