Dagens fulhack

09Mar08

Efter en uppgradering ville Debian (lenny) inte låta användaren logga in grafiskt. Jag började med att kolla /etc/inttab så att körnivån var inställd på 5, vilket den var. Steg två var att prova och starta xserver med startx, vilket fungerade utan några fel, så xservern var det inget fel på. Test tre, loggade in som root och startade gdm, funkade, så här hitta jag inget fel. Beslutade mig för att testa xdm eller kdm, ingen av dem fanns installerade så jag fick börja med att installera kdm. Det fungerar, jag får sätta mig och pilla med gdm någon annan dag… jag måste ju få det att fungera.

//Fredrik



No Responses Yet to “Dagens fulhack”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

