Jag vill se solen – NU!

16Apr08

Jag har precis fått lite nya foto prylar att leka med, så gissa om jag vill ut och plåta, men vädret tillåter inte. En av de nya leksakerna är ett Sigma 105mm F2.8 Macro objektiv, ett objektiv som är perfekt för att ta bra närbilder på blommor. Jag hoppas att kunna publicera någon ny spännande bild under veckan (allt hänger på vädret).

Kvastmossa

Bilden på kvastmossan tog jag för några veckor sedan. Jag måste passa på och berätta om ett samanträffande som jag råkade ut för på jobb i dag. När vi var ute med “knyttebarnen” i dag gick jag och en arbetskamrat och pratade om vårtecken, jag nämnde att gullvivorna har börjat komma upp i Alnarpsparken. Konstigt nog såg vi även gullvivor på ängen där vi gick. Pedagogisk som jag är samlade jag genast barnen och berättade om gullvivan och att den är fridlyst, och vad fridlysning innebär. Nu måste jag plåta lite gullvivor så fort jag får chansen.

//Fredrik



No Responses Yet to “Jag vill se solen – NU!”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

