Vitamininjektion

22May08

Det har varit en klen fotovecka, i måndags hade vi p-möte på jobb och i går (onsdag) var det dags för den vanliga dosen MOSIG-pizza. Det ända jag har plåtat är några jobbrelaterade bilder, dvs inget ni får se här.

Okej, jag kan bjuda på en apelsin, då😉

Något positivt denna vecka så här långt är att jag har tagit mig tid att programmera lite mer php och Imagick. Resultatet blev en funktion som jag kallar fancyborder. I princip tar man en källbild, skalar den, gör suddig med “gaussisk oskärpa”, lägger på ett vitt lager med som är ca 75% transparent. Varför skriva en lång förklaring som ingen ändå begriper. Hur bilden blir kan man se här under och koden kan man hitta i min wiki.

//Fredrik



No Responses Yet to “Vitamininjektion”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

