Cykeltur

14Jul08

Jag fick ett ryck igen och beslutade mig för att ta reda på hur cykelvägen mellan Kyrkheddinge och Dalby är nu sedan de har byggt om vägen, så det var bara att hoppa upp och börja trampa. Vägen mellan Arlöv och Staffanstorp är bara fritt blås och vinden låg på rätthåll så det var trevlig cykling, förutom att jag upptäckte att locket på vattenflaskan inte var fastsatt ordentligt. Sträckan Kyrkheddinge – Dalby har blivit riktigt trevlig att cykla nu när man inte kör på en smal 90-väg utan kör på en fin mindre väg vid sidan av den stora vägen. Det blev motvind mellan Dalby och Lund, dessutom tappade jag motiveringen att cykla, men det var ju bara att kämpa på.  Inne i Lund fick jag rött ljus vid varje jävla korsning jag var tvungen och ta mig över, och det är ett antal. Efter Lund var det bra att sätta kurs hemmåt. Jag vet inte hur lång turen är men den tog ca 2 timmar inklusive ett stopp för att besöka coop och handla lite mat.

Nu ska jag ägna resten av kvällen med att installera Linux Mint på laptopen.

//Fredrik



No Responses Yet to “Cykeltur”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

