Nya däck

21Jul08

Jag fick loss tummarna och åkte in till Lund och köpte nya däck till min cykel i dag då de gamla var “lätt” utslitna. Det är ren tur att jag inte har fått punktering en enda gång i år. Jag valde ett par slitstarkare touring däck framför lite grövre “offroad däck”, eftersom jag ändå bara ligger och rullar på vägar (man börjar bli gammal). Mina gamla däck var så slitna att man det bitvis var stora hål där man kunde se däckets väv (se bild).

Hur fan har jag kunnat cykla med dessa däcken utan punktering för blir en gåta, jag slutade att räkna hålen vid 8 och då hade jag inte gått ett varv runt hjulet😦

//Fredrik



One Response to “Nya däck”


  1. 1 Våren fortsätter. « Fredriks blogg om allt möjligt (och lite till)

Leave a Reply

