Än en dag är slut

23Jul08

Min plan för dagen var att göra minimalt med saker, det enda jag ville hinna med var att besöka Lund för att se om jag kunde hitta en bra karta över Helsingborg, Ängelholms området. Det svåra valet var om jag skulle cykla eller ta tåg in till Lund, jag har trotts allt spenderat en förmögenhet på ett sommarkort som jag har använt 12 av 50 gånger. De flesta resorna jag har gjort har varit in till Malmö, så kortet har inte varit någon  ekonomisk vinst för mig, snarare en förlust… Det blev cykel i dag.

Inne i Lund hittade jag karta som jag ville ha, men jävlar vad dyrt det är med kartor. När jag började trampa hemmåt så ville inte benen riktigt. De tyckte det var ett jävla meseri att köra hem direkt, iaf utan att ta omvägen via Dalby. Vad kan man göra? Det är bara att lyda benen. I Dalby började benen igen att tjata om att vi skulle fortsätta till Torna Hällestad eller än bättre Veberöd. Denna gången van hjärnan med motivationen att klockan var 17:00 och vi hade inte ätit sedan 11:30 och då bara 3 mackor, dessutom var mitt vatten slut. I morgon blir det kanske en längre tur, men då plockar jag med någon form av fika.

//Fredrik



No Responses Yet to “Än en dag är slut”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

