Rönne River

26Jul08

Efter frukosten gick jag ut och påbörjade mitt pass som badvakt på vid “Hotel” Mardals stora badbasäng. Badkungen badade för fult (när han inte åt “ätor”) medan “badvakten” drack öl, vid lämplig tidpunkt serverades lunch bestående av koktkorv med bröd och (mer) öl. Efter lunchen satte vi oss i bilen för att åka i väg till hemlig ort där vi fikade på ett mycket gott och trevligt kaffé. Det är mysigt att sitta på ett litet lantligt kaffé och dricka kaffe och äta hemmabakade kakor. Tyvärr så kommer jag inte på vad stället där vi fikade heter så jag kan inte ge det någon gratis reklam här. Då det var en mycket var dag orkade vi inte göra mycket annat än att åka hem och vila (och svalka oss med fötterna i polen och en öl i näven).

17:00 möte vi upp lite “löst” folk nere vid “Rönne river” där vi skulle fiska, ta en tur med båten, grilla och dricka en massa öl. Efter att ha lastat i 3 barn och 5 vuxna i båten begav vi oss ut på “Rönne river”. Vi hade ingen större fiskelycka (en gädda), medan några jobbade på middagen som bestod av grillad kyckling passade några på att försöka få mer fisk, men utan någon större lycka (en gädda till). Efter middagen åkte barnen hem, jag och syrrans sambo valde att stanna kvar och fiska lite till (och dricka några öl). Denna gången gick fisket bättre, i alla fall för mig, jag lyckades fånga en liten gädda som vi släppte tillbaka (med löftet om att fånga honom när han blivit större). Jag fick även en aborre. Väl hemma igen rensade vi fisken (och tog några fler öl) innan vi kröp till kojs.

Dagens lärdom: drick en öl till så blir det svalare…



No Responses Yet to “Rönne River”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

