Bambinas nya hemsida

05Aug08

Nu är semestern slut och man är äntligen tillbaka på jobb sedan en vecka. Förra veckan var väldigt lugn, på tok för lugn egentligen. Enligt traditionen så kom inte alla barn som förväntades komma förra veckan, några gjorde sig inte ens besväret att höra av sig.

Nu har jag äntligen fått upp Bambinas hemsida. Jag fick ett ryck och satte mig ner och skrev om hela layouten från scratch, för att få ett tema så som jag jag vill ha det. I botten av hemsidan ligger Drupal 6.x, vilket gör att sidan blir lätt att administrera och uppdatera i framtiden. De mer statiska sidorna har förnärvarande fått ärva den gamla texten, men har blivit lite mer strukturerarde. Bland de stora nyheterna på sidan är att det finns nu möjlighet att lägga upp månadsbrev från avdelningarna, allmän information och kallelser/protokoll från styrelsen och “dagboks anteckningar” för knopp/knytte/mulle. Allt för att visa att Bambina är en förskola som aktivt jobbar för att barnen ska ha det så bra och trevligt som möjligt.


Veckan förövrigt handlar mest om inskolning av nya barn, framför allt på småbarnsavdelningen. Vi på “stora” avdelningen har bara fått ett nytt barn ute i från och en handfull med kottar från småbarnsavdelningen. Nu kan jag inte stava längre, det betyder att det är dags för mig att inta ryggläge i sängen.

Besök gärna Montessoriförskolan Bambinas nya hemsida www.bambina.se.

//Fredrik



No Responses Yet to “Bambinas nya hemsida”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

