Dagens “bugg”

06Oct08

Jag lyckades komma ifrån jobb lite tidigare idag pga att jag för engångs skull inte satt kvar på jobb och planerade (jag har planerat så jävla mycket ändå). Efter som det var fin väder begav jag mig till Alnarpsparken för att ta lite fler fina höstbilder. Jag hittade en lönn med stora underbara blad som jag tänkte plåta, men jag fick inte rätt på det så jag packade ihop. När allt var packat för att gå vidare hittade jag en liten skum krabat på ett löv. Jag vet inte vad det är för insekt, jag får väl försöka ta reda på det.

Båda bilderna är tagna med mitt 105mm macro, f14, 1/80 och ISO400 och kamernas inbyggda blixt, det krävdes en del experimenterande för att få rätt på blixten för det korta macro avståndet.

//Fredrik



No Responses Yet to “Dagens “bugg””

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

