Ny släpp av SpaceWarrior

25Oct08

Mitt spel SpaceWarrior är troligen mitt mest färdiga projekt genom tiderna (och det är inte 100%-igt än). Jag skrev spelet  under perioden 2002-2004 och glömde bort koden när jag jobbade på “Cop-projektet” (not till mig själv: rota fram cop-koden och släpp den) och de efterföljande projekten som övergavs.

I dag fick jag ett ryck och rotade fram koden och släppte den på min projektsida, koden är som alltid GPL. Jag fick göra några små justeringar i koden för att inte få “seg-fault” eller problem med glib. Jag vet inte om SDL har fått någon ny feature sen jag skrev koden och jag orkar inte ta reda på det i dag.

SpaceWarrior 2008

SpaceWarrior 2008

Spelet är en primitiv spaceshooter, där man ska skjuta ner så många flygade “potatissäckar” som möjligt. Det finns en “bad guy” men han gör inget mer än snurrar runt på skärmen, så ora er inte för honom.

Download: spacewarrior241_081025.tar.gz

//Fredrik



No Responses Yet to “Ny släpp av SpaceWarrior”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

