Vintrig fototur i Alnarp

01Feb09

Trotts snön ute (den lilla snö vi fått) så är det grått och trist ute, hursom så kände jag mig tvingad att ta mig till Alnarp i dag för att se om jag kunde få några vinterbilder dessutom så har jag ett nytt stativ😉 .

En vild "pippigoja" taget med 105 mm, tänk vad jag kunde gjort med ett riktigt objektiv ;)

En vild "pippigoja" taget med 105 mm, tänk vad jag kunde gjort med ett riktigt objektiv😉

Vädret tilllät mig inte att ta de bilderna jag ville ha, men man vill ju inte komma hem tomhänt så jag tog lite andra bilder. Jag körde med mitt 105mm f 2.8 hela dagen, vilket speglar sig i bilderna jag tog, men det blev inte så mycket macro som jag hade önskat.

Blommande hassel

Blommande hassel

Mitt nya stativ kan gå ner i spagat och fälla mittpinnen, med resultatet att man kommer jävligt nära marken, inte fy skam när man ska hålla på med macro och blommor.

Stativet in action

Stativet in action

Och resultatet.

Och resultatet.

Och till slut, en länk till dagens bild i North&South Photoblog.

//Fredrik



No Responses Yet to “Vintrig fototur i Alnarp”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

