Leker fågelfotograf

01Mar09

Nu har våren börjat komma i gång. I lördags hade jag först tänkt mig åka i väg och plåta, men det blev ganska jämnmulet och vindstilla, med andra ord hyfsat väder för macro (lite i gråaste laget) så jag stannade hemma och tog en tur till Alnarp. Efter att traskat runt i parken en stund hittade jag några snödroppar som verkade inbjudande att fotografera. Tyvärr blev inte bilderna så bra som  jag hadde hoppats på.

105mm, f6.3@125, iso 400

105mm, f6.3@125, iso 400

Jag passade även på att roa mig med småfåglarna, tyvärr så är inte ett 105mm 2.8 objektiv det bästa man kan ha (det har jag nog påpekat tidigare).

Vill du se bilden i störreformat kolla på fotoblogen North&South.

//Fredrik



2 Responses to “Leker fågelfotograf”

  1. 1 Barbro

    hej! Du verkar ha lite humor här i världen. Leker fågelfotograf, så säger bara amatörer, dock är det en fin liten bild på en talgoxe. hälsning barbro


Leave a Reply

