Experimenterande

01May09

Jag har börjat med att experimentera med nattfoto. Det är inte det lättaste, men jag har gjort några framsteg.

28mm 549s @ f5.6 ISO 100

28mm 549s @ f5.6 ISO 100

Jag testade med att belysa stubben invändigt i ca 60 sekunder och det var ganska lagom, det svåra var hur länge man skulle exponnera stubben. Jag började med 2 minuter men det var på tok för kort, ökade till 4 minuter fortfarande för kort, med 9 minuter fick jag hyfsat resultat, men jag skulle nog testat 12 minuter i stället.

//Fredrik



No Responses Yet to “Experimenterande”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

